anvelope
Anvelope Auto
- vara
- iarna
- allSeasons
jante aliaj
Jante Aliaj
anvelope camioane
Anvelope Camioane si utilaje grele

Presiunea din Anvelope


Presiunea din anvelope trebuie masurata inaintea unui drum lung si, in medie, cel putin o data pe luna. Presiunea corecta nu este specificata pe anvelopa, ci pe tocul portierei, langa rezervorul de combustibil sau in manualul masinii.

 

Unitatea de masura a presiunii este in (bar sau psi) presiunea variaza in functie de temperatura anvelopelor. Astfel, diferenta este de aproximativ 0.2 bar intre presiunea dintr-o anvelopa nerulata si presiunea din aceasi anvelopa, dupa mai mult de doi kilometri parcursi.
Pe langa temperatura, presiunea mai este influentata de conditiile de drum si de viteza de deplasare. Trebuie tinut cont de faptul ca anvlopele sunt permeabile, adica aerul poate patrunde prin peretele lor exterior. La un rulaj normal (mediu), o anvelopa pierde intr-o luna cam 0.14 bar. De aici necesitatea verificarii/ajustarii periodice a presiunii din anvelope.

Presiunea corespunzatoare previne riscul de pierdere a controlului autoturismului in cazul exploziei anvelopei si previne uzura prematura a acesteia. Presiunea anvelopelor poate slabi din cauza scaderii temperaturii mediului ambiant, din cauza unor mici perforatii ce nu genereaza o pana imediata sau din cauza pierderii naturale de aer prin compozitia anvelopei. Presiunea prea ridicata duce la o uzura prematura a anvelopei. Presiunea prea scazuta creste riscul de deteriorare a anvelopei.

Verificati presiunea rotilor periodic, inclusiv a rotii de rezerva (aceasta verificare trebuie facuta cel putin o data pe luna si inainte de fiecare deplasare mai lunga. Aceasta verificare trebuie facuta la rece. La cald, se adauga 0.3 bari fata de presiunea recomandata de producator). 

Presiunea corecta de umflare a pneurilor este fundamentala. Cu toate acestea, sunt multi cei care trec cu vederea controlarea presiunii. O ancheta recenta intreprinsa in patru orase si zece arii de servicii autostradale din ltalia a evidentiat ca, din cele 10.000 de autoturisme controlate, mai mult de jumatate aveau pneurile umflate la o presiune gresita (in 5% din cazuri diferenta depasea 0,5 bar).

Presiunea scazuta cauzeaza o crestere a deformatiei materialului carcasei si astfel, incalzirea sa, insotita de rezistenta mai mare la rulare si de un contact inconstant intre banda de rulare si sol. In afara de aceasta, creste vulnerabilitatea pneului la loviturile cu bordurile sau capacele de canal de pe sosea. Rezistenta mai mare la rulare cauzata de umflarea defectuoasa (sub valoarea corecta) a pneurilor, se traduce printr-un efort mai mare al motorului. De aici rezulta cresterea consumului de combustibil cu 2-3% , dar cu varfuri superioare de 15% in cazul unei dezumflari evidente.

Uzura benzii de rulare creste la diminuarea presiunii: se poate estima o uzura mai accentuata cu 20% incazul reducerii presiunii de umflare cu acelasi procentaj. Uzarea profilului devine in plus neregulata (partile laterale se uzeaza mai mult decat sectiunea centrala).

Pentru controlul presiunii pneurile trebuie sa fie la temperatura mediului inconjurator, altfel valoarea masurata este aparent superioara celei efective. Pentru aceasta nu trebuie masurata presiunea dupa un parcurs mai lung: doar daca nu se poate evita aceasta situatie, pneurile calde trebuie umflate cu cel putin 0,3 bar in plus comparativ cu presiunea normala recomandata. Nu uitati sa mariti presiunea, respectand indicatiile constructorului, cand masina este incarcata. Daca aveti dubii, este mai bine sa umflati cu 2 sau 3 zecimi in plus fata de valoarea prescrisa: astlel se penalizeaza usor confortul dar se avantajeaza consumul si siguranta.

Unde Suntem?

Informatii Contact

Str. 1 Decembrie 1918, Nr. 157 B
Caracal, OLT

Telefon: 0249.511.791
Mobil: 0742.293.659

eMail